Історія закладу

1962 РІК

заснування допоміжної школи-інтернату на базі загальноосвітньої школи № 20. Директором призначено Лисакова В.Ф., історика за фахом, учасника Великої Вітчизняної війни;

обладнано кабінети для проведення занять із слюсарної, теслярної та швейної справ.

1966-1969 РОКИ

школу-інтернат очолює Заслужений учитель Української РСР, Відмінник народної освіти УРСР, нагороджена нагрудним знаком «Антон Макаренко» Гавриленко В.М.

1969 РІК

школу-інтернат очолює Відмінник народної освіти Копцова О.М.

1980 РІК

допоміжна школа-інтернат отримує нове приміщення;

перебудовано спальний корпус та зроблено капітальний ремонт навчального корпусу;

обладнано 22 навчальних класи-кабінети (логопедичний, соціально-побутової орієнтації, української та російської мов, математичний та інші);

спортивний зал оснащено сучасним нестандартним обладнанням;

удосконалюється матеріально-технічна база школи та її навчально-виховний процес.

1983 РІК

директором закладу призначено Чистоколяну С.М., Відмінника народної освіти, Заслуженого учителя Української РСР, яка нагороджена Почесною грамотою Кабінету Міністрів України, медаллю А.С.Макаренка, нагрудним знаком «Василь Сухомлинський»;

на базі школи проводяться численні семінари, конференції, творчі виставки та зустрічі з делегаціями освітян з Німеччини, Канади та США з питань навчання та  виховання дітей з особливими освітніми потребами.

1985 РІК

відкрито експериментальну лабораторію для студентів дефектологічного факультету Слов’янського та Київського педінститутів;

для формування в учнів практичних навичок обладнано кабінет ручної праці;

на базі шкільної швейної майстерні випробувала свій підручник “Швейна справа. 5-6 класи” Г.М. Марсіянова – кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник Інституту спеціальної педагогіки АПН України.

1986 РІК

школі присвоєно звання “Зразковий заклад”;

укладено угоду з хлібозаводами Дніпропетровська та Павлограда з пошиву хусток;

колектив закладу став учасником огляду художньої самодіяльності та був нагороджений дипломом І ступеня міського огляду, який відбувався в рамках Всесоюзного фестивалю народної творчості.

1987 РІК

заклад став учасником експерименту “Підприємство – школа”, започаткованого Міністерством освіти і науки;

допоміжна школа стає базою для проходження практики студентів дефектологічних факультетів Київського та Слов’янського педінститутів;

з метою підготовки учнів до роботи в зеленому господарстві в міських трестах зелених насаджень у навчальний план школи введено предмет “Квітникарство” й організовано дільницю для проведення занять.

1988 РІК

школа нагороджена Почесною грамотою за участь в обласному огляді “Творчість і пошук молодих”;

кабінет швейної справи набув звання зразкового; колектив школи бере участь в оглядах художньої самодіяльності;

 колектив нагороджений дипломом І ступеня у міському огляді, який відбувся в рамках Всесоюзного фестивалю народної творчості, одержав Почесну грамоту.

1989 РІК

збудовано корпус виробничих майстерень;

розширюються зв’язки з підприємствами (заводами, фабриками, об’єднаннями);

обладнано кабінети для малярно-штукатурної справи;

Інститутом дефектології АПН України вивчається досвід роботи з виховання та соціальної адаптації учнів;

колектив школи нагороджений дипломом І ступеня у міському  огляді, який відбувся в рамках Всесоюзного фестивалю народної творчості, одержав Почесну грамоту;

школа нагороджена дипломом ІІ ступеня міського комітету Всесоюзного фестивалю народної творчості за участь у міській виставці робіт народних умільців.

1990 РІК

учні школи беруть участь у Спеціальній Олімпіаді і виборюють перше місце у першості України Спеціальної Олімпіади з плавання.

1991 РІК

учні школи беруть участь у Спеціальній Олімпіаді; третє місце у першості СРСР Спеціальної Олімпіади з плавання.

1993 РІК

заклад стає закладом обласного підпорядкування;

відкрито навчально-виробничу швейну майстерню з пошиву робочого одягу за угодою з ДВШО “Дніпро”;

відкрито шкільний музей народознавства “Червона калина”. Основні напрямки його роботи:

ознайомлення з минулим і сучасним життям українського народу;

збереження і примноження звичаїв, обрядів свого народу;

активна творча і патріотична діяльність;

вивчення, засвоєння та пропаганда народної творчості;

1995 РІК

створено пошивний цех виробничо-комерційного центру «Металіст-2»;

школа взяла участь у Спеціальних Олімпійських іграх (Греція, Швейцарія, США, Німеччина) та в Параолімпійських іграх (США).

1996 РІК

школа взяла участь у Європейській першості Спеціальної Олімпіади з легкої атлетики та плавання, а також у Параолімпійських іграх в   м. Атланта (США);

відкрито шкільний спортивний музей «Олімпік», де відображена участь дітей школи у спортивних змаганнях міста, області, України, Європи, Спеціальних Олімпійських та Параолімпійських іграх.

1997 РІК

організовано цех укладання метизних виробів за угодою з ВАТ «Дніпрометиз»;

створено базу з проведення оглядів художньої самодіяльності та прикладної творчості під девізом «Повір у себе».

1998 РІК

створюється школа-комплекс «Дитячий садок – школа» у зв’язку з відкриттям дошкільного закладу для дітей з вадами фізичного та розумового розвитку на території закладу;

школа стає експериментальним майданчиком зі створення робочих місць для дітей з інвалідністю та їхнього подальшого працевлаштування;

участь у Чемпіонаті Європи Спеціальної Олімпіади з плавання (Угорщина), 2 місце.

1999 РІК

школа – учасник Другої Міжнародної виставки престижних навчальних закладів «Сучасна освіта в Україні». Нагороджена дипломом за активне впровадження в педагогічний процес нових освітньо-виховних технологій;

активна участь у Міжнародній науково-практичній конференції на тему «Механізм та критерії діагностики психофізичного розвитку дітей у системі корекційної роботи»;

Чемпіонат Спеціальної Олімпіади з плавання, легкої атлетики, настільного тенісу, футболу, спортивної гімнастики (м. Київ, м. Миколаїв), 1 місце.

2000 РІК

поліпшення зв’язку між закладами загальної середньої освіти та закладами професійно-технічної освіти. Підписано договори про співпрацю між школою та закладами професійно-технічної освіти;

організовано цех укладання метизних виробів за угодою з ТОВ «ТЕКО».

2001 РІК

школі-інтернату надано статус експериментального навчального закладу в межах державного експерименту «Розробка моделі школи культури здоров’я в навчальних закладах України різних типів і рівнів акредитації за темою: «Корекційна робота із забезпечення та зміцнення здоров’я дитини з вадами розумового та фізичного розвитку шляхом формування валеологічного світогляду»;

створена бригада з пакування і маркування одягу на ЗАТ ШТФ «Дніпро».

2002 РІК

допоміжна школа-інтернат №2 рішенням Дніпропетровської обласної ради депутатів від 28.12.2001 року за № 495-19/XXIII була перейменована в обласний комунальний заклад освіти «Спеціальна загальноосвітня школа-інтернат №2 для розумово-відсталих дітей».

2003 РІК

заклад став учасником Міжнародної науково-практичної конференції «Інноваційні освітні технології у професійно-трудовому навчанні учнів спеціальних загальноосвітніх шкіл: підходи, концепції, досвід» (Київ);

у школі-інтернаті введено 10-річне навчання;

організована будівельна бригада з учнів 10-х класів на ФБК «Дніпро-Інвест-Буд»;

участь у Всесвітніх літніх іграх Спеціальної Олімпіади з баскетболу (жінки) в Ірландії, 1 місце.

2004 РІК

директором призначено Рейду К.В., кандидата педагогічних наук, Відмінника освіти України, яка відзначена Почесною грамотою Кабінету Міністрів України, Почесною грамотою Міністрерства освіти і науки України, нагрудним знаком «Антон Макаренко» та нагрудним знаком «За розвиток регіону».

2005 РІК

обласний комунальний заклад освіти «Спеціальна загальноосвітня школа-інтернат №2 для розумово відсталих дітей» реорганізована в комунальний заклад освіти «Обласна спеціальна загальноосвітня школа-інтернат №2 з поглибленим професійно-трудовим навчанням» згідно рішення обласної ради м. Дніпропетровська четвертого скликання двадцять сьомої сесії від 21.04.2005р. за № 602-27 / IV;

колектив школи бере участь у Міжнародній науково-практичній конференції на тему: «Гуманізація освіти дітей з особливими освітніми потребами: початкова школа»;

 експериментальна робота з упровадження Карти супроводу для організації цілеспрямованого та всебічного вивчення кожної дитини (індивідуальна соціально-педагогічна та медико-психологічна карта супроводу учня з особливими потребами, що ведеться упродовж перебування дитини в спеціальному загальноосвітньому закладі). Карта розроблена та запропонована до застосування в практиці роботи спеціальних шкіл відділом дошкільної освіти, виховної роботи та соціального захисту головного управління освіти і науки обласної державної адміністрації;

 участь у відбіркових та фінальних змаганнях з плавання та легкої атлетики за програмою «Повір у себе», МДЦ «Артек», 1 місце.

2006 РІК

закінчено будівництво шкільного корекційно-оздоровчого центру;

школа бере активну участь у Всеукраїнському семінарі-нараді на тему: «Соціальний захист дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, та дітей-інвалідів»;

2007 РІК

святкування 45-ї річниці з дня заснування закладу;

продовжується поліпшення матеріально-технічної бази, а саме:

придбано мультимедійний проектор із сучасним програмним забезпеченням,

придбано слухомовні комп’ютерні тренажери для роботи логопедів,

відкрито комп’ютерний клас,

проведена заміна вікон та дверей на металопластикові,

на території школи висаджено понад 6 тисяч тюльпанів, 800 кущів хризантем, 100 кущів ялівцю.

2008 РІК

художня самодіяльність школи виходить на республіканський рівень;

вихованці закладу стають лауреатами Всеукраїнського благодійного фестивалю «Талановиті діти України», Всеукраїнського фестивалю «Почуй мій голос;

для благоустрою холу школи придбано водоспад та фонтан, три акваріуми для морських, річкових та декоративних риб;

класні кімнати та кімнати відпочинку дооснащені телевізорами та DVD-програвачами з корекційними програмами.

2009 РІК

на базі школи-інтернату відкрито філію кафедри «Психології та дефектології» Дніпропетровського  національного університету ім.О.Гончара, відкрито кабінет народно-прикладного мистецтва;

придбано блочно-модульну установку для фільтрації води.

2010 РІК

 за результатами проведення щорічної Громадської акції «Флагман освіти і науки України» заклад визнано одним із кращих в освітянській галузі;

 з метою ознайомлення учнів з основами православної християнської культури, виховання в учнів морально-етичних якостей та вміння цінувати, поважати та виконувати християнські звичаї введено новий шкільний предмет «Основи християнської культури»;

 проведено капітальний ремонт теплиці та реконструкцію котельної;

 проведено капітальний ремонт шкільного подвір’я, двір викладено тротуарною плиткою.

2011 РІК

заклад бере участь у Республіканському семінарі працівників спеціальних закладів освіти України з проблем роботи з дітьми з особливими освітніми потребами;

заклад підключено до мережі ІНТЕРНЕТ;

заклад з відзнакою пройшов державну атестацію.

2012 РІК

святкування 50-ї річниці з дня заснування закладу;

заклад бере участь у Всеукраїнській науково-практичній конференції “Інклюзивна освіта для дітей з особливими потребами в Україні”;

на базі закладу проходять Х обласні філософсько-богословські читання «Досвід милосердя в християнсько-етичному просторі»;

колектив закладу було номіновано на здобуття Державної премії України в галузі освіти в номінації “Загальна середня освіта”;

комунальний заклад освіти «Обласна спеціальна загальноосвітня школа-інтернат №2 з поглибленим професійно-трудовим навчанням» реорганізована згідно рішення Дніпропетровської обласної ради шостого скликання шістнадцятої сесії 23.11.2012р. № 367-16/VI  в комунальний заклад освіти «Дніпропетровський навчально-реабілітаційний центр «ШАНС» Дніпропетровської обласної ради».

2013 РІК

 на базі центру відбувся Всеукраїнський науково-практичний семінар «Людинотворчий потенціал курсів духовно-морального спрямування», колектив отримав вдячність від заступника Міністра освіти і науки, молоді та спорту Жебровського Б.М.;

 за особливі досягнення на освітянській ниві, за участь у розробці і впровадженні нових освітніх державних стандартів, творче використання новітніх педагогічних технологій, якісне оновлення змісту вищої освіти, зміцнення і розвиток її матеріально-технічної бази заклад був нагороджений Почесною відзнакою – золотою медаллю Київського Національного педагогічного університету ім.М.Драгоманова.

2014 рік

 закладу надано статус експериментального навчального закладу Всеукраїнського рівня (наказ Міністерства освіти і науки України від 31.12.2013р. № 1875). Розпочато дослідно-експериментальну роботу за темою «Науково-методичні засади соціальної адаптації дітей з особливими освітніми потребами в умовах навчально-реабілітаційного центру»;

 заклад приймає участь у науково-практичній on-line конференції «Реалізація інноваційних підходів у змісті Державного стандарту початкової загальної освіти для дітей з особливими освітніми потребами»;

 на базі закладу проходить спільно організований з ВБО “ДАУН СИНДРОМ” обласний семінар «Специфіка дитячо-батьківських стосунків в сім’ях, що виховують дитину з синдромом Дауна»;

 на базі закладу проводиться Всеукраїнський навчально-практичній семінар «Впровадження психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами в навчальних закладах».

2015 рік

 заклад пройшов державну атестацію, за результатами якої був атестований на «відмінно з відзнакою (високий рівень)»;

 на базі закладу проходить науково-методичний семінар «Інноваційні технології в логопедичній практиці» організований спільно з Інститутом корекційної педагогіки та психології НПУ імені М.П. Драгоманова та навчально-методичним центром освітньої інтеграції НПУ імені М.П. Драгоманова;

 учні закладу беруть участь у ІІ Відкритих Міжнародних іграх Спеціальної Олімпіади (м.Львів);

 створення навчально-трудового майданчика з малярно-штукатурної справи;

 створення сучасної навчально-практичної бази з соціально-побутового орієнтування;

 на базі закладу проводиться Міжнародна науково-практична конференція «Професійно-трудове навчання осіб з інтелектуальними порушеннями як засіб їх соціалізації»;

 педагогічними працівниками закладу розроблено та впроваджено в практику низку навчально-методичних посібників під грифом Міністерства освіти і науки України;

 капітальний ремонт трудових майстерень;

 поліпшення ландшафтного дизайну території закладу.

2016 рік

 на базі закладу Благодійним Фондом «Здоров’я жінки і планування сім’ї» за підтримки Агентства США з міжнародного розвитку USAID проведений методологічний семінар за програмою «7 кроків назустріч», на якому розглядалися питання вдосконалення навичок спілкування батьків із дітьми на теми взаємин, статевого розвитку та поведінки, а також розгляд особливостей роботи з батьками, які виховують дітей з інвалідністю. До участі були запрошені психологи спеціалізованих та інклюзивних навчальних закладів України;

 участь у Першій міжнародній конференції з Прикладного аналізу поведінки “Застосування прикладного аналізу поведінки – АВА (APPLIED BEHAVIOR ANALYSIS) в системній корекційній роботі з аутичними дітьми” , м.Київ, 05 квітня 2016 р.;

 участь у відеоконференції «Коррекционное преподавание счета и чтения», лектори викладачі «Гордон-коледжа», м. Хайфа, Ізраїль 16 березня 2016 р.;

 участь у V міжнародній науково-практичній конференції «Специальное образование: традиции и инновации», м. Мінськ, Білорусь, 14-15 квітня 2016 р.;

 на базі закладу проведено круглий стіл на тему: “Соціалізація дітей з особливими потребами в умовах оновленого нормативно-правового поля” організованого Міністерством освіти і науки України, ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» та департаментом освіти і науки Дніпропетровської ОДА;

 участь у 1-й Міжнародній науково-практичній конференції на тему:«актуальні проблеми комплексної корекції аутистичних порушень», м.Київ, 26 – 27 жовтня 2016 року;

 участь у Міжнародному конгресі зі спеціальної психології та реабілітології “Освіта дітей з особливими потребами: від інституалізації до інклюзії” м. Вінниця, 27 жовтня 2016;

 на базі закладу проведено І з’їзд корекційних педагогів України “Актуальні питання соціалізації дітей з особливими освітніми потребами”, м. Дніпро, 29-30 листопада 2016 р.;

2017 рік

святкування 55-ї річниці з дня заснування закладу;

комунальний заклад освіти «Дніпропетровський навчально-реабілітаційний центр «ШАНС» Дніпропетровської обласної ради»  перейменовано згідно рішення Дніпропетровської обласної ради сьомого скликання восьмої сесії 24.03.2017 року №178-8/VII в комунальний заклад освіти «Навчально-реабілітаційний центр «ШАНС» Дніпропетровської обласної ради»;

представники закладу відвідують Республіку Польща для вивчення передового педагогічного досвіду навчальних закладів для дітей з особливими освітніми потребами;

заклад вдруге висувається департаментом освіти і науки Дніпропетровської ОДА на здобуття Державної премії в галузі освіти в номінації «Загальна середня освіта»;

заклад бере участь у проведенні апробації навчально-методичного комплексу «Статеве виховання дітей з інтелектуальною недостатністю» у співпраці з Благодійним Фондом «Здоров’я жінки і планування сім’ї» за підтримки Програмної ініціативи «Громадське здоров’я» Міжнародного фонду «Відродження»;

заклад бере участь у виконанні науково-дослідної роботи з фундаментальної держбюджетної теми: № 11/16-18 «Система корекційної допомоги дітям та підліткам з аутистичним спектром порушень»;

на базі закладу проходить Всеукраїнський науково-практичний семінар: «Науково-методичні засади формування соціальних компетенцій у дітей з інтелектуальними порушеннями у новій українській школі” організованого Міністерством освіти і науки України, ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» та департаментом освіти і науки Дніпропетровської ОДА;

педагогічними працівниками закладу розроблено та впроваджено в практику низку навчально-методичних посібників під грифом Міністерства освіти і науки України.

2018 рік

 закінчення дослідно-експериментальної роботи закладу за темою «Науково-методичні засади соціальної адаптації дітей з особливими освітніми потребами в умовах навчально-реабілітаційного центру»;

 участь у ІІ Міжнародній науково-практичній конференції на тему: «Проблеми навчання, виховання та  корекції розвитку дітей з аутистичними і інтелектуальними  порушеннями в інклюзивних закладах освіти», м.Київ, 3 – 4 квітня 2018 року;

 педагоги закладу на платформі Prometheus пройшли онлайн-курс «Критичне мислення для освітян»;

 педагоги закладу пройшли навчання відповідно до концепції НУШ: на платформі EDERA та на базі Дніпровської академії неперервної освіти;

участь у Всеукраїнському науково-практичному семінарі на тему: «Науково-методичні засади формування спеціальних компетентностей у дітей з порушеннями інтелектуального розвитку в процесі корекційно-розвиткової роботи»;

 педагогічними працівниками закладу розроблено та впроваджено в практику низку навчально-методичних посібників під грифом Міністерства освіти і науки України;

 поліпшення матеріально-технічної бази закладу, придбання сучасних технічних засобів навчання, оснащення кабінетів початкових класів відповідно до вимог НУШ.

2019 рік

заклад розпочав роботу над педагогічною темою «STEAM-освіта у системі компетентністно спрямованої інноваційної соціальної і життєвої практики дітей з інтелектуальними порушеннями в умовах навчально-реабілітаційного центру».

 90% педагогів закладу пройшли курси з використання онлайн-сервісів для інтерактивної дошки організованому Центром нової освіти;

 педагоги закладу опанували програму навчального курсу зимової сесії «WEB-STEM-школа – 2019»;

 участь у українсько-словацькому семінарі «Сучасні технології соціальної роботи в різних сферах життя», м. Братислава;

 участь у V міжнародному конгресі зі спеціальної педагогіки, психології та реабілітології «Діти з особливими потребами в освітньому просторі», м. Чернігів;

 участь у ІІ з’їзді корекційних педагогів України «Актуальні проблеми навчання та виховання дітей із особливими освітніми потребами в освітніх реаліях України», м. Київ;

 на базі закладу проведено педагогічні тренінги «Контакт і комунікація з дитиною з особливостями розвитку», «Граємо з дитиною легко і з користю» (тренінговий центр ЛАДО м.Харків).

2020 рік

 на базі закладу проведено семінар-практикум «Ефективна робота в кімнаті сенсорної інтеграції. Від планування до практики». Тренер Агнешка Леманська (педагог академії спеціальної педагогіки ім. М.  Гжегожевської у м. Варшава).

відбулася зміна структури спеціальної школи ,,Шанс” у зв’язку з реорганізацією комунального закладу освіти „Навчально-реабілітаційний центр ,,Колосок” Дніпропетровської обласної ради” шляхом приєднання до комунального закладу освіти ,,Спеціальна школа ,,Шанс” Дніпропетровської обласної ради” (рішення Дніпропетровської обласної ради від 23 березня 2007 року № 122-7/V)

Меню